Nagroda Specjalna WŁĄCZAM PŁEĆ DO BADAŃ w ramach projektu MINDtheGEPs – 3 edycja konkursu.
Nabór kandydatek i kandydatów do 3 edycji Nagrody Specjalnej „Włączam płeć do badań” za najwyżej ocenione prace magisterskie i doktorskie, uwzględniające w obszarze badań perspektywę płci obronione w roku 2023 i 2024 trwa do 15 listopada 2024.
W ramach realizowanego w Uniwersytecie Gdańskim projektu EU Horyzont 2020 Modifying Institutions by Developing Gender Equality Plans, MINDtheGEPs, podejmowanych jest wiele działań mających na celu realizację założeń polityki równości płci w naszej uczelni, określonych w Planie wdrażania polityki równości płci w Uniwersytecie Gdańskim. Działania równościowe na lata 2024-2028.
Jednym z działań projektu jest przyznawanie dorocznych nagród za najwyżej ocenione prace magisterskie i rozprawy doktorskie włączające aspekt płci do badań naukowych. Do konkursu zgłaszać można prace magisterskie i doktorskie w dwóch obszarach: nauk społecznych i humanistycznych oraz nauk ścisłych i przyrodniczych.Komisja konkursowa będzie mogła przyznać 2 nagrody za prace magisterskie (po jednej z każdego obszaru) i 2 za prace doktorskie (po jednej z każdego obszaru). W tegorocznej edycji konkursu, o Nagrodę mogą ubiegać się osoby, którym nadano tytuł magistra lub stopień doktora w Uniwersytecie Gdańskim w 2023 lub 2024 roku.
Nagrody ufundowane przez Rektora Uniwersytetu Gdańskiego przyznane w każdej z kategorii w roku 2024wynoszą odpowiednio 2400 zł za prace magisterskie i 3600 zł. za prace doktorskie. Szczegółowe zasady konkursu podane są w Regulaminie Nagrody „Włączam płeć do badań”. Prace w konkursie mogę zgłaszać same autorki i autorzy ale także, za ich zgodą, promotorzy i Dziekani Wydziałów, na których obroniono prace. Uroczyste wręczanie dyplomów oraz prezentacja nagrodzonych prac nastąpi w ustalonym terminie w 2025 roku.
Prace do konkursu wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać mailowo na adres: marta.dziedzic@ug.edu.pl do dnia 15 listopada 2024 do godz.15.00.
Regulamin, harmonogram konkursu oraz wniosek znajdują się poniżej. Pytania związane z konkursem prosimy kierować na adres: marta.dziedzic@ug.edu.pl
Zapraszamy do przesyłania zgłoszeń!
HARMONOGRAM konkursu o Nagrodę Specjalną„Włączam pleć do badań”, edycja III 20241) Do dnia 15 listopada 20243 roku przesyłanie mailowo na adres: marta.dziedzic@ug.edu.pl :
– pracy zgłaszanej do konkursu w formacie pdf,
– wypełnionego formularza Nagrody „Włączam płeć do badań” (zał. 1),
– klauzuli zgody (zał. 2, zał. 3) podpisanej przez autora/kępracy i promotora/kę,
– klauzuli informacyjnej (zał. 4) podpisanej przez autora/kępracy i promotora/kę.2) Do 29 listopada 2024 roku nastąpi ogłoszenie laureatów/ekNagrody „Włączam płeć do badań”. 3) W uzgodnionym terminie w 2025 roku nastąpi uroczyste wręczenie dyplomów laureatom/kom Nagrody „Włączam płeć do badań” oraz prezentacja zwycięskich prac.
REGULAMIN
Nagrody Specjalnej „Włączam płeć do badań” realizowanej w ramach projektu EU Horizon 2020 MINDtheGEPs – edycja III/2024
(1)
W ramach działań projektu MINDtheGEPs przyznawana będzie:
– jedna doroczna nagroda za najwyżej ocenioną pracę magisterską z obszaru nauk społecznych i humanistycznychuwzględniającą w badaniach perspektywę płci obiektu badań,
– jedna doroczna nagroda za najwyżej ocenioną pracę magisterską z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych uwzględniającą w badaniach perspektywę płci obiektu badań,
oraz
– jedna doroczna nagroda za najwyżej ocenioną pracę doktorską z obszaru nauk społecznych i humanistycznych uwzględniającą w badaniach perspektywę płci obiektu badań,
– jedna doroczna nagroda za najwyżej ocenioną pracę doktorską z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych uwzględniającą w badaniach perspektywę płci obiektu badań.
*Komisja ds. Nagrody zastrzega sobie prawo do nieprzyznania nagrody w danej kategorii, jeżeli jej członkowie stwierdzą, iż żadna z nadesłanych prac nie spełnia podstawowego wymogu konkursu, to znaczy nie uwzględnia perspektywy płci obiektu badań.
(2)
W 2024 roku można zgłaszać do konkursu prace będące podstawą nadania tytułu magistra/ stopnia doktora w Uniwersytecie Gdańskim w 2023 i 2024 roku.
(3)
Prace do postępowania kwalifikacyjnego może zgłaszać autor/ka, promotor/ka pracy lub Dziekan Wydziału (za zgodą autora/ki), na którym praca została wykonana.
Zgłaszający/a przesyła mailowo do Komisji ds. Nagrody „Włączam płeć do badań” na adres marta.dziedzic@ug.edu.pl:
– pracę magisterską lub doktorską w formacie pdf
– wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy (załącznik 1)
– podpisane przez autora/kę oraz promotora/kę pracy klauzule zgody (załącznik 2, 3) i podpisaną klauzulę informacyjną (załącznik 4)
(4)
1. Rektor Uniwersytetu Gdańskiego (UG) powołał na wniosek Kierownika Projektu MINDtheGEPs w UG, Komisję ds. Nagrody „Włączam płeć do badań”.
2. Do zadań Komisji ds. Nagrody należy ocena zgłoszonych prac magisterskich i doktorskich, przeprowadzenie konkursu i przyznanie nagród.
3. Przy ocenie prac konkursowych Komisja ds. Nagrody „Włączam płeć do badań” w szczególności będzie oceniać:
a. sposób, w jaki autor/ka pracy włączył/a analizę płci do prowadzonych badań,
b. w jaki sposób włączenie perspektywy płci do badań wpłynęło na efekt/innowacyjność badań,
c. opublikowanie badań zawartych w pracy.
(5)
1. W 2024 roku nagrody za najwyżej ocenioną pracę magisterską i doktorską wynoszą odpowiednio 2400 zł i 3600 zł brutto.
2. Nagrody podlegają opodatkowaniu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Prace laureatów/tek konkursu będą prezentowane podczas wręczenia dyplomów w ustalonym terminie w 2025 roku , na co uczestnicy/czki dokonując zgłoszenia pracy wyrażają zgodę.
(6)
1. Przebieg konkursu określa Harmonogram podany w ogłoszeniu o konkursie. Komisja ds. Nagród „Włączam płeć do badań” może dokonywać zmian Harmonogramu, za powiadomieniem w sposób określony w pkt 7.3.
2. W kwestiach organizacyjnych dot. konkursu decyzje podejmuje Komisja ds. Nagrody. Komisja w szczególności może wzywać do wyjaśnień lub uzupełnienia złożonych dokumentów w wyznaczanych terminach.
3. Decyzje Komisji ds. Nagrody „Włączam płeć do badań” są ostateczne.
(7)1. Zgłoszenie pracy do konkursu oznacza zgodę na treść niniejszego dokumentu/regulaminu konkursu.2. UG może w każdym czasie unieważnić konkurs i nie rozstrzygnąć go bez podania przyczyny.3. UG zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w niniejszym dokumencie/regulaminie konkursu oraz załącznikach. O wszelkich zmianach UG będzie informował w sposób przyjęty dla ogłoszenia regulaminu. W przypadku zmian uczestnik może zrezygnować z udziału w konkursie w terminie 14 dni od poinformowania o zmianie.
0 komentarzy